Ei kaatoa, mutta lunttaamalla selviää

No niin, meikä keilasi yli kymmenen vuoden jälkeen pitkästäaikaa. Tuloksessa ei ole kehumista, mutta pitkän tauon jälkeen turha toivoa kaatoa. Kun ei tullut niin ei.

Musiikista vielä. Mulla on ollut aina hankala muistaa ulkoa sanoja. Kyllä laulun edetessä sanat tulee mieleen, mutta jos ulkoa yksin niitä pitäisi lausua, niin ei onnistu. Meikäläiselle ei ole sanallista muistikapasiteettia luotu, numerot enemmänkin.

Muistuu aina mieleen Järvenpään mieslaulajissa kun piti laulaa soolonpätkä Sateenkaaren tuollapuolen. Minuuttia ennen muistin sanat, mutta kun vuoro tuli unohdin sanat. Äkkiä keksin,että meillä kun oli Helena Rajamäki johtajana niin hänellä on sanat. Polvistuin hänen viereen ja samalla lunttasin sanat nuotista. Vähän muut ihmettelivät, mutta tilanne ratkesi sillä. :-)
Nyt kun lauletaan latinaa, niin sanat voi tarvittaessa keksiä itse.

Ääh, kellon siirtoa edessä, onneksi joku on tehnyt lakialotteen kesäajan poistamiseksi. Taidanpa käydä allekirjoittamassa sen. Buona notte.

Kommentit

Nollavaimo sanoi…
Samat sanat (ai, mitkä ?). En opi sanoja ulkoa millään. Stemmoja osaan kyllä useampiakin kuin omani ja tenoreitten lähtöjä on tullut joskus vähän autettuakin, mutta ne sanat... Joo, ei tuu mitään. *huok*
Matti sanoi…
Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.
Matti sanoi…
Mä kyllä alut opettelen, että näkee johtajan aloituksen tai suun liikkeet, mutta muuten täytyy olla sanat. Vaikka sitten seuraavaksi alkaa rivit hyppiä. :-D ja laulaa väärältä riviltä.
Nollavaimo sanoi…
No, mä oon kyllä pomppinut väärään stemmaankin, kun on oikein hätänen paikka ollut. ;)

Meidän kuorossa kulkee legendana joulukonsertti (ennen mun aikaa), jossa takarivi aloitti eri biisin kuin eturivi. Tohon suoritukseen pitää kyllä vähän tsempatakin, ei se vahingossa onnistu. ;D
Matti sanoi…
Ei meillä sentään eri biisiä ole aloitettu kuoron kesken, mutta erikoisin aloitus tilanne tais olla kirkkokuoron aikaan. Äänet oli juuri annettu ja kun aloitus isku annettiin, yleisössä joku lapsi äännähti niin voimakkaasti, että kaikilta hävisi aloitusäänet. Kaikki olivat niin keskittyneitä ja kun se lapsen äännähdys tuli niin kriittisellä hetkellä. No, toisella kertaa onnisti.
Nollavaimo sanoi…
:D
Mä voin kuvitella sen hetken. Joo, kyllähän näitä kaikkia tuolla musiikkimaailmassa sattuu. Mulla on ollut suorastaan perinne, että aina jos on esitys nauhoitettu radioon, niin mä jotenkin onnistun tiputtamaan juomapullon tai nuotit tai muuten vain kolistelen tavallista enemmän, että varmasti kuuluu lähetyksessä, kuka siellä on ollut mukana. :D

Suositut tekstit